UPDATE 30/04: extra maatregelen n.a.v. coronacrisis + praktische informatie week 6 (04/05-08/05)

30 apr

Onderwerp: extra maatregelen n.a.v. coronacrisis + praktische informatie week 6 (04/05 tot 08/05)

Beste ouder(s)

U zal ongetwijfeld de afgelopen dagen samen met ons de media gevolgd hebben omtrent de start van bepaalde leerjaren vanaf vrijdag 15/05. We begrijpen dat u met heel wat vragen en bezorgdheden zit. We vragen u ons voldoende tijd en vertrouwen te geven om onze risicoanalyse met draaiboek verder uit te werken. Met het  schoolteam gaan we trachten de opstart zo veilig en hygiënisch mogelijk te laten verlopen. Dit vraagt organisatorisch heel wat werk dat conform strenge richtlijnen moet verlopen.

Zoals in de ouderbrief vorige week meegedeeld ontvangt u alle informatie uitgebreid op vrijdag 8 mei 2020.

Wij zijn alvast heel blij dat we gedeeltelijk mogen opstarten met het 1ste, 2de en 6de leerjaar. We hadden liever al onze kinderen opnieuw ontvangen. Helaas zullen we hen nog even moeten missen. We hopen alsnog dat we dit schooljaar elkaar in het echt nog kunnen zien.

Tot slot kan u hieronder meer informatie vinden omtrent maatregelen die we organisatorisch en administratief nemen ten gevolge van de coronacrisis. Daarnaast kan u meer praktische informatie raadplegen voor volgende week (04/05 – 08/05).

Namens het schoolteam van GO! Basisschool De Bij.

Met vriendelijke groeten

Stanny De Block
Directeur GO! Basisschool De Bij

 

Organisatorisch en administratief

  • Onze ophaaldiensten met de schoolbus worden geschrapt tot einde schooljaar. Na een analyse bleek het onrealistisch te zijn om de geldende richtlijnen (minder kinderen op de bus, afstandsregels, geen contact met bubbels van andere scholen, …) inzake busvervoer te kunnen respecteren. Omdat de veiligheid primeert zal de schoolbus niet meer rijden. Ouders die reeds busritten werden aangerekend (sinds de start van de coronacrisis) krijgen hun geld automatisch teruggestort op de persoonlijke rekening en hoeven hiervoor niets te doen.
  • Net voor de coronacrisis kreeg u via de boekentas van uw kind nog de laatste aanrekening van de maximumfactuur mee (15 euro/kleuter en 30 euro/lager). Mogen wij u vragen om deze te betalen indien dit nog niet gebeurd is? Heel wat klassen hebben dit schooljaar didactische uitstappen uitgevoerd binnen de maximumfactuur. Deze laatste schijf is dan ook nodig om deze facturen te voldoen. Indien u vragen heeft omtrent uw betaling (of openstaand saldo) kan u steeds het schoolsecretariaat tijdens de schooluren contacteren op het nummer 053/46.33.00.
  • Ons SMS-systeem is momenteel 7 weken geactiveerd. We merken dat dit door heel wat ouders geapprecieerd wordt en zullen dit na de coronacrisis blijven gebruiken om u van belangrijke informatie snel op de hoogte te brengen. In het systeem werd steeds de nummer van mama en papa (of voogd) opgenomen. Indien u de afgelopen periode geen SMS kreeg beschikken wij waarschijnlijk over een fout telefoonnummer of liep er iets mis in het systeem. Breng ons dan zeker op de hoogte van het juiste telefoonnummer. Dit kan via mail (info@debij.be), telefonisch (053/46.33.00) of SMS (0493/09.68.71). Vermeld in je bericht zeker de naam en klas van uw kind.

 

Praktische informatie week 6 (04/05 – 08/05)

  • Vanaf maandag 4 mei 2020 zal er nieuwe leerstof (via pré-teaching) op onze website (https://www.debij.be/thuis-onderwijs) beschikbaar zijn.
    • Wie graag een bundel komt afhalen kan dit doen op maandag 04/05 van 9u tot 17u of dinsdag 05/05 van 8u tot 13u. U hoeft hiervoor vooraf geen telefonisch contact op te nemen.
  • We vragen alle ouders om de bundels van de afgelopen periode binnen te brengen op school.
    • Concreet gaat dit om de volgende bundels: 3 herhalingsbundels (16 maart tot 3 april) en 2 bundels pré-teaching (20 tot 30 april).
    • Indien bepaalde bundels niet werden gemaakt (om welke reden dan ook) dient u deze niet nog snel door uw kind te laten maken.
    • De leerkrachten gaan deze bundels nakijken en nagaan of de herhaling gelukt is en in welke mate de leerlingen de nieuwe leerstof via pré-teaching al begrijpen. Op basis hiervan kunnen de nieuwe bundels bijgewerkt worden en kunnen bepaalde leerlingen individueel bijgestuurd worden.
  • Hieronder kan u de planning voor de online-sessies vinden voor week 4-8 mei:
    • Werkt uw Smartschoolaccount/login niet of beschikt u nog niet over de nodige gegevens? Neem dan zeker contact op met de school. Ook bij problemen met aanmelden bent u zeker welkom. We helpen u graag verder.
    • Indien u de komende weken contact wil leggen met de school, de klasleerkracht of iemand van het zorgteam dan kan dit op de volgende manieren:
      • De school: dit kan op het nummer 053/46.33.00. het secretariaat geeft dan uw vraag/bezorgdheden door aan de juiste persoon waarna deze contact met u opneemt.
      • De klasleerkracht: Smartschool-berichtensysteem: hiermee kan u en/of uw kind rechtstreeks contact leggen met klasgenoten en/of de klasleerkracht.
      • De zorgcoördinator: dit kan op het nummer 053/46.33.04. Je komt rechtstreeks terecht bij juf Els De Wilde waar je alle zorgvragen kan stellen. Zij kan indien nodig ook doorverwijzen.

    Heeft de klasleerkracht met u nog een andere manier afgesproken (bv. WhatsApp, Facebookchat, …) dan is dit uiteraard ook mogelijk.